דף הבית » בריאות

בריאות

בריאותאחת מהחששות המרכזיים המשותפים למרבית בני האדם, ללא הבדל דת, גזע, מין או מקום מגורים, הוא החשש מהתדרדרות במצבם הבריאותי – בין אם באופן הדרגתי, עקב השלכותיה הבלתי נמנעות של הזקנה, ובין אם בצורה דרסטית – עקב תאונה או מחלה קשה.

זאת הסיבה שלאורך השנים, המאמץ האנושי להבנת הגורמים האחראים להתדרדרות במצב הבריאותי, ולמאבק בהם, משך את תשומת ליבם של רבים וטובים, לכל אורך ההיסטוריה.

בימינו, נדמה כי מאמץ זה הניב פירות משמעותיים, כאשר בניגוד לימים עברו, בהם אדם בן 50 נחשב לרוב כ"קשיש", ובמרבית המקרים איבד את כושר התנהלותו היומיומית ונשאר ספון בביתו, בימינו גם "קשישים" בני 80 ו-90 עודם מנהלים שגרת יום עצמאית, ומעורבים בפעילויות רבות מחוץ לביתם. עם זאת, כמובן שקיים שוני בין אדם בן 20 לאדם בן 90, וככל שחולפות השנים, חשוב לתת את הדעת להשפעות הבריאותיות הנובעות ישירות מחלוף השנים.

טיפול בבן זוג במצב סיעודי

חרף ההתקדמות הרפואית המואצת בעשורים האחרונים, הזקנה עודנה מהווה הליך בלתי הפיך, אשר גורר התדרדרות מתמשכת במצב הרפואי. כתוצאה מכך, כל אדם, בהגיעו לגיל מבוגר מספיק, ימצא את עצמו במצב בו אין באפשרותו להתנהל עצמאית במהלך חיי היומיום, ומשכך נדרש להסתמך על סיוע מצד גורמים שלישיים. במקרים לא מעטים, הטיפול בקשיש במצב סיעודי מוטל על בני משפחתו, ובראש ובראשונה על בן זוגו, בהנחה שמצבו הרפואי והכספי מאפשר לו לעשות כן.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי אף שהטיפול בבן זוג במצב סיעודי אינו מהווה מלאכה קלה, הרי שזו הופכת קשה בהרבה במידה ובן הזוג אינו מחזיק בממון מספיק לצורך מימון הטיפול הרפואי הנדרש, ולרבות סיוע מטעם מטפל מוסמך, רכישת אביזרים רפואיים נדרשים, ועוד. זאת הסיבה, שחברות הביטוח בישראל מספקות מזה שנים ארוכות פוליסות ביטוח ייעודיות עבור תושבים המצויים במצב סיעודי, אשר מאפשרות לספק את מלוא הצרכים הנובעים ממצב זה.

מסיבה זו, ומבחינת אדם המטפל בבן זוג המצוי במצב סיעודי, חשוב להקפיד ולברר האם רשומה על שמו פוליסת ביטוח סיעודי, ולרבות באמצעות בירור ישיר מול חברת הביטוח הרלוונטית. יש לזכור, כי עובדים זכאים אוטומטית לביטוח סיעודי מטעם מקום עבודתם, כאשר במידה וביטוח זה לא ימומש, הרי שההשקעה הכספית פשוט תיזרק לפח, דווקא בשעה שהיא נדרשת במיוחד.

התמודדות עם מצב סיעודי – לא סוף העולם

בעבור אנשים רבים, הגעה למצב סיעודי הינה התרחיש השחור ביותר שניתן להעלות על הדעת, אשר מוביל לאובדן העצמאות והיכולת ליהנות מהחיים עצמם. מסיבה זו, לא מעט פשוט מדחיקים את האפשרות להגיע למצב זה, מה שמוביל לקשיים נוספים בעת התרחשותו בפועל.

עם זאת, חשוב לזכור בסופו של דבר כי מצב סיעודי הינו מצב טבעי, הנובע מתהליכים ארוכי טווח המתרחשים בגוף האנושי עקב חלוף השנים, או בעקבות אירועים אחרים בהם לא ניתן לשלוט. לעומת זאת, הכנה מוקדמת לקראתו יכולה להבטיח כי חרף הקשיים הטמונים בהגעה למצב סיעודי, אלו לא ימנעו מהקשיש מלהמשיך ולמצות את חייו, ואף להקדיש עצמו להנאה ופעילויות תרבות ופנאי לאחר מועד פרישתו מעבודה.

אחת מהפתרונות הנפוצים בהקשר זה, הוא מעברו של הקשיש מביתו למוסד רפואי, המטפל בקשישים המצויים במצב סיעודי. בנוסף ליתרונות הרפואיים הנובעים מכך, ומעצם ההשגחה הרפואית ממנה נהנה הקשיש לאורך כל שעות היממה, הדבר מעניק לקשיש גם אפשרות לייצר קשרים חברתיים עם קשישים נוספים במצב רפואי דומה, מה שמקל רבות על ההסתגלות למצב החדש, חרף הקשיים הנובעים ממנו.

לקריאה באותו הנושא:

פרפור פרוזדורים: הכירו את הפרעת הקצב שמעלה את הסיכוי לשבץ מוחי פי 5!

ליווי רוחני לבני הגיל השלישי והרביעי – מהו התהליך?

טיפים לבחירת בית אבות מתאים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר