דף הבית » כיצד בוחרים דיור מוגן?

כיצד בוחרים דיור מוגן?

כיצד בוחרים דיור מוגן?במרוצת השנים האחרונות, פתרונות דיור מוגן הפכו לפתרון המועדף על רבבות קשישים בישראל, כדרך להעביר את שנותיהם האחרונות בנעימים ובסביבה מוגנת ובטוחה.

בעוד שבימים עברו, קשיש אשר עקב מצבו הרפואי נדרש להימצא תחת השגחה רפואית היה עובר בשלב זה או אחר לבית אבות, הרי שבימינו, מוסדות דיור מוגן, בעלי תדמית יוקרתית בהרבה, אשר מציעים, בנוסף לדיור, מגוון רחב של פתרונות פנאי. אלו הפכו לפתרון המועדף בציבור הרחב, לפחות בעיני אלו אשר הפרוטה מצויה בכיסם.

עם זאת, יש לזכור כי בניגוד לבתי אבות, הזוכים לפיקוח צמוד מטעם רשויות המדינה, לא קיים בימינו בפועל פיקוח על פעילותם של המוסדות לדיור מוגן בישראל, כאשר התחום כולו הינו הלכה למעשה תחום פרוץ, אליו כמעט כל אדם יכול להיכנס באמצעות השקעה כספית מינימאלית.

משכך, לאחר שהתקבלה ההחלטה בדבר מעבר לדיור מוגן – הקושי האמיתי הוא להחליט באיזה מוסד ספציפי לבחור, מתוך מאות המוסדות המוכרים הפועלים במדינת ישראל, ובמיוחד שכולם נראים נוצצים ממבט ראשון.

בחירת דיור מוגן – על מה לתת את הדעת?

בדומה לכמעט כל תחום בימינו, גם במסגרת בחירת פתרון דיור מוגן, הפרמטר הראשוני לסינון הוא הברור ביותר – העניין הכספי. מטבע הדברים, במידה ופתרון דיור מסוים לא מתאים מבחינה כספית, הרי שאין על מה לדבר, מפתה ככל שיראה המתחם.

עם זאת, גם לאחר ביצוע הסינון הראשוני בכל הנוגע לעלות הכספית, עדיין קיימים מספר רב של מתחמי דיור מוגן המאפשרים כמעט לכל קשיש לישראל למצוא לעצמו "בית חדש", לפחות במידה מסוימת. משכך, במסגרת בחירת דיור מוגן, חשוב ליצור מעין "צ'ק ליסט", הכולל את המאפיינים החשובים ביותר שהדייר מבקש כי יתקיימו במתחם אליו הוא עובר. להלן תובא רשימה של מאפיינים בסיסיים, העונה על הדרישות של קשישים רבים בנושא:

  • מחיר – הסעיף הראשון שיש לתת עליו את הדעת הוא כמובן העניין הכספי. חשוב לזכור בהקשר זה כי פעמים רבות, המחיר המוצע בפגישה הראשונה הינו אך מחיר חלקי, אליו יצטרפו בעתיד תוספות כספיות שונות ומשונות בהתאם לרצון הדייר. משכך, חשוב לברר מלכתחילה מהו המחיר הסופי הנדרש, ולא להיגרר להחלטות שגויות מבחינה כלכלית בעתיד.
  • מיקום – על אף שבמרבית המקרים, הדייר יבלה את מירב זמנו בין כותלי המתחם, קיימת עדיין חשיבות למיקום – בין היתר על מנת להקל על בני המשפחה לבקר, או לאפשר השתתפות בפעילויות נוספות באזור הקרוב.
  • מבנה ואבזור יחידת הדיור – חשוב לתת דגש משמעותי לעניין מבנה יחידת הדיור, גודלה, והאבזור הנכלל בה, על מנת לענות לצרכיו של הדייר, ולאפשר לו להתמקם בהצלחה ובמהירות בבי, המיקום האבזותו החדש.
  • סיוע רפואי – ככלל, מוסדות לדיור מוגן מיועדים בעיקרם עבור קשישים בעלי כושר תפקוד, ולא עבור אלו המתמודדים עם מצב רפואי חריג או מצב סיעודי. חרף האמור, ובמיוחד עקב הגיל, סביר להניח שייווצר צורך בקבלת סיוע רפואי במוקדם או במאוחר, ומשכך חשוב לוודא שהמוסד ערוך לאפשרות זו, ויש באפשרותו לספק מענה רפואי הולם בעת צרה. מדובר בסעיף חשוב ביותר, שפשוט אסור להתפשר עליו.
  • ההנהלה וצוות המטפלים – מתחמי הדיור המוגן בארץ מתחלקים לשני סוגים – מתחמים הכלולים ברשת מרכזים רחבה, ומתחמים בודדים העומדים בפני עצמם. בחירה בכל אחד מהשניים מזמנת יתרונות וחסרונות מסוימים, וחשוב להיות ערים לכך. חשוב גם לנסות ולברר אודות המטפלים הפועלים במתחם, הן לעניין כשירותם המקצועית, והן לעניין אדיבותם כלפי דיירי המתחם, נושא שאין בגינו כל מקום לפשרות.
  • רשימת בתי דיור מוגן – להתאמה מקסימלית של בית דיור המתאים לך בדיוק אנו ממליצים לקרוא על בתי דיור מוגן בארץ.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר