דף הבית » כיצד מוצאים עבודה בגיל מבוגר?

כיצד מוצאים עבודה בגיל מבוגר?

כיצד מוצאים עבודה בגיל מבוגר?חיפוש עבודה אינה מהווה מלאכה קלה. הדבר נכון עבור כל מחפש עבודה, החל מצעירים שזה עתה סיימו את מסכת לימודיהם, המשך בעובדים בעלי ניסיון המבקשים להטיב את תנאיהם באמצעות מעבר למקום עבודה אחר, וכלה בעובדים מבוגרים, ובפרט אלו אשר הגיעו זה מכבר לגיל הפרישה לפנסיה, אך מעוניינים להמשיך ולעבוד בכל זאת.

חרף האמור, הקשיים השונים מולם מתמודדים מחפשי העבודה בכל הגילאים שונים מהותית זה מזה. כך למשל, בעוד שעובדים צעירים נתקלים פעמים רבות במכשול בדמות הדרישה לניסיון מקצועי רלוונטי, הרי שבמקרה של עובדים מבוגרים יותר, אף שהניסיון לא מהווה לרוב מכשלה משמעותית, קיימים מכשולים חלופיים, מולם מרביתם המוחלט של מחפשי העבודה בגיל מבוגר נדרשים להתמודד, במוקדם או במאוחר.

חיפוש עבודה בגיל מבוגר – מהם הקשיים?

מטבע הדברים, הקשיים השונים הניצבים מול מחפש עבודה בגיל מבוגר נובעים בראש ובראשונה ממאפייניו האישיים, וכן מאופי העבודה המבוקש בה הוא מעוניין. משכך, לא ניתן לתאר פה "רשימה סגורה", המפרטת בדיוק את מלוא המכשולים הניצבים בין עובד מבוגר למקום עבודתו החדש.

עם זאת, וכפי שמחקרים רבים מראים, מרבית העובדים המבוגרים מתמודדים עם מספר מסוים של מכשולים דומים, ביניהם ניתן למנות:

  • כישורי יתר (אובר קווליפייד) – חשש של המעסיק מכך שכישורי העובד "גבוהים" מדי לעבודה הספציפית, מה שיוביל לעזיבתו בהקדם.
  • בעיות רפואיות – לא מעט מעסיקים חוששים מהעסקת עובדים מבוגרים עקב הסבירות לבעיות רפואיות שיובילו להשבתת העבודה.
  • חוסר יציבות – מעסיקים רבים סבורים שבניגוד לעובדים צעירים, שצפויים להמשיך בעבודתם לאורך שנים רבות, העובדים המבוגרים צפויים יותר "לקום וללכת", מסיבות שונות.
  • שכר – אף שמחפשי עבודה רבים מוכנים להתגמש על נושא השכר, מעסיקים רבים חוששים שהתפשרות זו, אף שנעשית ביוזמת העובד, תוביל בסופו של דבר למרמור ולביצועים לא טובים לטווח ארוך.

חיפוש עבודה בגיל מבוגר – איך לפעול?

עד עכשיו פירטנו מהם הקשיים העומדים בפני מחפשי עבודה בגיל מבוגר. עם זאת, חשוב להדגיש בהקשר זה כי אין מדובר במלאכה בלתי אפשרית, שכן עובדים רבים בגילאי הפנסיה ולמעלה מכך נקלטים מדי חודש במקומות עבודה שונים. עם זאת, במסגרת חיפוש עבודה בצורה הטובה ביותר קיימים מספר דגשים שכדאי לזכור ולאמץ במסגרת ההליך:

  • שיטת "חבר מביא חבר" – פעמים רבות, העבודות הטובות ביותר כלל לא מפורסמות לציבור הרחב, ומשווקות בקרב חוג מצומצם יחסית. עבור מחפשי עבודה – זה בדיוק הזמן לרענן קשרים ישנים, וליצור קשרים חדשים עם גורמים שונים, שעשויים להיות משמעותיים ברגע האמת.
  • חיפוש עבודה אקטיבי – פעמים רבות, מחפשי עבודה מבוגרים חשים לא בנוח לפנות ישירות לגורמים עסקיים לשם העלאת מועמדותם. יש לזכור בהקשר זה כי במסגרת חיפוש עבודה – רק מחויבות מלאה של המחפש עצמו לתהליך, ונכונות לנקוט במלוא האמצעים הנדרשים, היא זו שתבטיח את השלמת התהליך בהצלחה.
  • פנייה לגופים שונים המסייעים למחפשי עבודה מבוגרים באיתור מקום העסקתם הבא. כלי שימושי בהקשר זה הוא אתר "דרוש ניסיון", הכולל מאגר משרות המיועדות במיוחד למחפשי עבודה מבוגרים (http://darush-nisayon.org.il/).
  • הדגשת היתרונות הנובעים מהעסקת המועמד עצמו – בכל פניה למעסיק , ולרבות אלו הנובעים ישירות מגילו:
  • ניסיון מקצועי רחב.
  • נכונות לעבוד לפרק זמן ארוך, ללא "קפיצה לתאילנד" לנקות את הראש.
  • מחויבות למעסיק ולמקום העבודה.
  • במרבית המקרים – זמן פנוי רב (ללא "מסיחים" כדוגמת משפחה וילדים), מה שמאפשר להתמקצע עוד בעבודה.
  • ומעל הכול-מוטיבציה להתברג בארגון.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר