דף הבית » השלמת הכנסה מביטוח לאומי בנוסף על קצבת זקנה

השלמת הכנסה מביטוח לאומי בנוסף על קצבת זקנה

השלמת הכנסה מביטוח לאומיחרף ההתפתחות הכלכלית המואצת שעברה מדינת ישראל לאורך העשורים האחרונים, והשגשוג הכלכלי ממנו נהנו ונהנים מגזרים רחבים בחברה הישראלית, חלק משמעותי מתושבי מדינת ישראל עודם לכודים במצב כלכלי קשה, כאשר במרבית המקרים, הדבר משפיע על יכולתם להתנהל בהצלחה מבחינה כלכלית, ולצאת ממעגל העוני בעתיד.

אחת מהאוכלוסיות המצויות בסיכון מוגבר להתדרדר למעגל העוני היא אוכלוסיית האזרחים הותיקים אשר פרשו זה מכבר מעבודה, ונאלצים להסתמך רק על קצבאות פנסיה חודשיות אשר במקרה הטוב עומדות על כ-70% מהשכר הקודם טרם הפרישה מעבודה. עם זאת, במקרים לא מעטים, אזרחים ותיקים מגיעים לגיל הפרישה מעבודה עם פנסיות חודשיות מקוצצות בהרבה, או אף ללא פנסיה כלל, מה שמציב אותם תחת איום קיומי מתמשך, במיוחד לאור ההוצאות הכספיות הכבדות הנלוות לגיל המבוגר, ובדגש על תרופות והוצאות רפואיות שונות.

אף שכל תושב ישראלי זכאי ליהנות מקצבה חודשית המוכרת בשם "קצבת זקנה", המשולמת לגברים מגיל 70 ולנשים מגיל 67 (למעט מקרים חריגים, המפורטים בתקנות), הרי שקצבה זו עומדת על סכום זעום, שבמרבית המקרים לא מכסה אף את ההוצאות הבסיסיות ביותר. מסיבה זו, החוק בישראל מאפשר במקרים מסוימים לאזרחים ותיקים ליהנות מתוספת כספית לקצבת הנכות, וזאת במסגרת השלמת הכנסה, המשולמת מטעם המוסד לביטוח לאומי.

השלמת הכנסה מביטוח לאומי – מי זכאי?

לצורך זכאות להשלמת הכנסה, יש לעמוד בכל התנאים שלהלן:

תנאים כלליים

  • המבקש הוא תושב ישראלי, ומתגורר בישראל
  • למבקש משולמת קצבת זקנה
  • המבקש אינו מחזיק בכלי רכב הרשום על שמו (למעט מקרים חריגים)
  • המבקש אינו מתגורר בקיבוץ/מושב שיתופי
  • המבקש אינו בעל הכנסות נוספות, ולחילופין, במידה ויש בידו הכנסות נוספות, או מקורות כספיים נוספים, סכומם החודשי אינו עולה על האמור לעיל:

במידה ולמבקש יש הכנסות מעבודה בלבד

  • הכנסתו החודשית של המבקש מעבודה נמוכה מסכום של 1,893 ₪, במידה ומתגורר בגפו, או מסכום של 2,271 ₪, במידה ומתגורר עם בן זוג.

במידה ולמבקש יש הכנסות מעבודה ומקצבת פנסיה

  • הכנסתו החודשית של המבקש מעבודה ומקצבת פנסיה במשולב נמוכה מסכום של 1,893 ₪, במידה ומתגורר בגפו, או מסכום של 2,271 ₪, במידה ומתגורר עם בן זוג.

במידה ולמבקש יש פיקדון, חיסכון כספי, או רכוש צבור הרשום על שמו

  • חיסכון או הון כספי בסכום הנמוך מ-34,592 ש"ח, במידה והמבקש מתגורר בגפו, או 51,888 ₪ במידה ומתגורר עם בן זוג, אינם פוגעים בזכאות לקבלת השלמת הכנסה. כל סכום מעל לכך משפיע על הסכום שיגולם במסגרת השלמת ההכנסה, אף שאינו גורע מעצם הזכאות, הנקבעת בהתאם לקריטריונים שלעיל.

חישוב סכום הבטחת הכנסה כתוספת לקצבת זקנה

במידה והמבקש עומד בקריטריונים שלעיל, הסכום המדויק לו יהא זכאי כתוספת לקצבת הזקנה, המגולמת בתשלום חודשי כחלק מהקצבה, נקבע בהתאם לשני קריטריונים מצטברים:

  • גילו של המבקש – קיימות 3 מדרגות לקריטריון זה: מתחת לגיל 70, בין גילאי 80-70, ומעל לגיל 80.
  • מצבו המשפחתי של המבקש, בין אם רווק, נשוי, או נשוי עם ילדים, כאשר כל ילד מגדיל את סכום הקצבה עד לגג של 2 ילדים.

הסכום הכולל לקצבת זקנה כולל השלמת הכנסה, הנמוך ביותר הניתן לזכאים, הוא 2,981 ₪, לרווק מתחת לגיל 70 המתגורר בגפו ללא ילדים. הסכום הגבוה ביותר של הקצבה הוא 6,849 ₪, לנשוי המתגורר עם בן זוג ושני ילדים, אשר מצוי מעל לגיל 80.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר