דף הבית » הכרויות לגיל הזהב

הכרויות לגיל הזהב

היכרויותמרבית האנשים סבורים, גם בימינו, שזירת ההיכרויות הידועה לטובה (או לשמצה) היא נחלתם הבלעדית של הצעירים, אשר מכירים, מתאהבים, מתחתנים ומביאים ילדים, שבתורם עושים את אותו הדבר.

ההנחה היא, שככל שאנשים מתבגרים, מטבע הדברים, המעגלים החברתיים נוטים להצטמצם בהדרגה, מה שמקשה על יצירת קשרים זוגיים חדשים, ובמיוחד שאנשים יותר "סגורים על עצמם", ומשכך פחות מוכנים להתגמש בנושא זה.

עם זאת, וכפי שיותר ויותר אזרחים ותיקים מוכיחים בצורה חד משמעית, הימים בהם זירות ההיכרויות השונות הורכבו אך מצעירים בגילם, חלפו. בימינו, זירות היכרויות בלעדיות, המיועדות מלכתחילה לאלו המבוגרים בגילם, אך צעירים בנפשם, אינם עוד קוריוז נדיר, כי אם תופעה נפוצה הזוכה ליותר ויותר התייחסויות. ההבנה היא, שהתבגרות אין משמעה ויתור על הצורך בזוגיות, כצורך חברתי בסיסי של כל אדם באשר הוא, וגם אנשים מבוגרים מעוניינים להמשיך ולחוות זוגיות, ולממש את עצמם גם בתחום זה.

היכרויות בגיל הזהב – מאפיינים

במרבית המקרים, היכרות בגיל הזהב נוטה להיות שונה מהיכרות בגיל צעיר יותר. בעוד שבגילאים צעירים, היכרויות נוטות להיות מכוונות למטרה הבסיסית של הקמת משפחה וגידול ילדים משותפים (למעט היכרויות קצרות טווח למטרות ארעיות), הרי שבגיל הזהב, האלמנט החברתי גרידא, והרצון לקיים קשר חברתי חזק עם אדם נוסף, מקבל משמעות יתר במסגרת תהליך ההיכרות.

משכך, ובעוד שבגילאים צעירים, בני הזוג עשויים לבחור ולהתפשר על מאפיינים רבים ביחס לבן זוגם, הרי שבכל הנוגע להיכרויות בגיל מבוגר, פשרה שכזו לרוב אינה נעשית, וזאת לאור הצורך הממשי בחיבור חברתי חזק בין בני הזוג, אשר עונה על הצורך המשותף שלהם בקשר חברתי והשתתפות בפעילויות פנאי ותרבות.

מצד שני, ובעוד שבגילאים צעירים יותר, אחד מהמאפיינים העיקריים במסגרת קשר זוגי הוא שאלת הילדים העתידיים, ונכונותם של שני בני הזוג לפעול בהקשר זה, הרי שבמסגרת היכרויות בגיל הזהב, נושא זה נוטה לרוב שלא להיכלל במשוואה, שכן במרבית המקרים למי מבני הזוג כבר יש ילדים, או לחילופין הם אינם מעוניינים בכך בשלב זה בחייהם. כך שמכשול זה, הנוטה להיות משמעותי במסגרת היכרויות גילאים צעירים יותר, הופך בשלב זה להיות חסר משמעות, או בעל משמעות פחותה.

היכרויות בגיל הזהב – לא רק בקנטרי קלאב השכונתי

עד היום, התפיסה הקלאסית של היכרויות בגיל הזהב היא של גבר ואישה לאחר גיל פרישה מעבודה, אשר משתתפים בפעילויות משותפות, וכתוצאה מכך בוחרים להכיר ולהתחיל לצאת יחדיו. למעשה, ניתן להניח כי חלק לא קטן מבני גיל הזהב אשר בוחרים לצאת ולהשתתף בפעילויות העשרה מסוג זה, עושים זאת בכוונה, בין היתר, לבדוק אפשרות גם ליהנות מזירת ההיכרויות הזו, בנוסף לשאר היתרונות.

עם זאת, בימינו, ובדומה למצב בכל הנוגע לזירת ההיכרויות בגילאים צעירים יותר, גם זירת ההיכרויות לגיל הזהב הולכת ומתפשטת בהדרגה לרשת האינטרנט, מה שבא לידי ביטוי לא רק במספר רב של בני גיל הזהב הרשומים לאתרי היכרויות כלליים באוכלוסייה (כדוגמת jDATE), אלא גם במספר גובר והולך של אתרי היכרויות ייעודיים לבני גיל הזהב, אליהם רשומים יותר ויותר אנשים המבקשים למצוא את בחיר או בחירת ליבם.

יש לזכור כמובן, כי בכל הנוגע להיכרויות, פשוט לא קיים "מתכון זהב", המאפשר לכל אדם להכיר את החצי השני שלו, כאשר היכרויות נוטות להתרחש, בכל רגע, בכל שעה, ובכל מקום שהוא. משכך, עיקרון הבסיס של היכרויות בגיל הזהב, בדומה לכל זירת היכרויות באשר היא, הוא פשוט – לשמור על ראש פתוח, ולא להירתע מהתנסויות חדשות.

 

אולי יעניין אותך גם:

תעסוקה לבני 60+ בזמן קורונה (בלי התקהלות)

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר