דף הבית » ייעוץ והכוונה תעסוקתית לגיל המבוגר

ייעוץ והכוונה תעסוקתית לגיל המבוגר

ייעוץ והכוונה תעסוקתית לגיל המבוגרבעבור מרבית תושבי ישראל שהגיעו זה מכבר לגיל הפרישה מעבודה (גברים – 67, נשים – 62), גיל הפרישה הוא, כמשתמע משמו – הזמן להניח את המושכות, לפרוש מעבודה, ולהתמסר לתחביבים השונים, תוך הקדשת זמן לבני המשפחה. הנתונים מוכיחים, כי מרבית אלו שהגיעו לגיל הפרישה אכן מנצלים הזדמנות זו, ממגוון סיבות שונות.

עם זאת, מיעוט מקרב אלו שהגיעו לגיל הפרישה דווקא מעוניינים להמשיך בעבודתם, בין אם עקב מצב כלכלי דחוק, או לחילופין עקב הנאה מעבודתם. בנקודה זו, לא מעט עובדים מגלים כי דווקא מקום עבודתם אינו מעוניין, מסיבותיו השונות, להמשיך בקשרי עבודה עם עובדים שעברו את גיל הפרישה. אותם העובדים מוצאים עצמם בשלב זה בפני סיטואציה המוכרת לכולנו, אשר משויכת במרבית המקרים דווקא לעובדים הצעירים ביותר – חיפוש עבודה.

בעוד שמלאכת חיפוש עבודה אינה, במרבית המקרים, מלאכה מהנה, הרי שעבור עובדים מבוגרים  קיים לרוב קושי מיוחד – התמודדות עם אפליה על רקע גיל, אשר במקרים לא מעטים מובילה להעדפת מועמדותו של עובד צעיר על זו של עובד מבוגר, ללא סיבה ממשית. מסיבה זה, קיימים מחפשי עבודה מבוגרים אשר בסופו של דבר "נשברים", מרימים ידיים ופורשים כליל משוק העבודה, או לחילופין מוצאים עצמם עובדים במשרות פשוטות, שאינן הולמות את יכולותיהם וניסיונם המקצועי.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית לגיל המבוגר – למה צריך?

בעוד שחלק ניכר ממחפשי העבודה בכלל, ומחפשי העבודה המבוגרים בפרט, בוחרים לנהל את חיפוש העבודה בצורה עצמאית, ובמקרה הטוב עם סיוע מטעם חברות השמה למיניהן, חשוב לזכור כי ככל שחולפות השנים, וככל שאנו צוברים ניסיון מקצועי, כך הליך חיפוש העבודה הופך יותר ויותר מסובך. בעוד שעבור צעירים לאחר צבא, קיים מגוון עצום של אפשרויות עבודה שונות, הרי שככל שהעובד מתמקצע בתפקידו, ובמקביל דרישות השכר שלו עולות, כך הולך ומצטמצם מגוון העבודות הפוטנציאליות הרלוונטיות עבורו, תופעה טבעית לחלוטין.

מסיבה זו, ובעוד שחיפוש עבודה מבחינתו של צעיר לאחר צבא יסתכם במרבית המקרים בשליחת קורות חיים למספר חברות השמה, מה שיבטיח מבול של טלפונים עם הצעות עבודה רלוונטיות, הרי שבשלב מאוחר יותר, חיפוש עבודה הופך הרבה יותר לחיפוש מחט בערימת שחת, כאשר סינון הצעות העבודה הלא רלוונטיות הופך למכשלה משמעותית. יתרה מזאת, עבור עובדים שהעבירו שנים ארוכות באותו מקום עבודה, קיים קושי בהסתגלות לעולם החדש, בו מחפש העבודה נדרש למכור את עצמו כ"מוצר" למעסיקים הפוטנציאלים.

מסיבה זו, ובמיוחד עבור אלו מאיתנו שחשים כי חיפוש העבודה לא מתנהל בצורה מוצלחת, עקב הנסיבות או מסיבות רבות ושונות, כדאי לשקול פנייה לקבלת ייעוץ והכוונה מקצועית. במקרים לא מעטים, ייעוץ מקצועי מאפשר להנחות את מחפש העבודה לפעול בדרך הטובה ביותר עבורו, וזאת בהסתמך על ניסיונו ושאיפותיו המקצועיות, וכך להימנע מבזבוז זמן והתנהלות מיותרת שלא תורמת לעניינו.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית לגיל המבוגר – כדאי לשמור על ראש פתוח

במקרים מסוימים, גם עובדים מבוגרים אשר נפלטו לשוק מחפשי העבודה שלא בטובתם, ומעוניינים לחזור ולהתברג למשרת שכיר, מגלים כי בפועל, הדבר אינו אפשרי עקב התמקצעותם בתחום מקצועי חריג, או מסיבות רבות ונוספות.

במקרים מסוג זה, אופציה נוספת, אשר חשוב לשקול במסגרת ייעוץ מקצועי, היא להפנות עורף לעולם השכירות המוגן, וללכת לדרך עצמאית – באמצעות פתיחת עסק קטן. במקרים לא מעטים, יציאה לעצמאות עבור שכיר מתבררת כשינוי חיובי ביותר, ומאפשרת לו לנווט את הקריירה שלו בעצמו, מבלי להסתמך על גורמים נוספים שיקבעו לו את סדר היום.

אולי יעניין אותך גם:

על מיזם התעסוקה החדש לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי, שמעתם?

ייעוץ והכוונה לבני גיל הזהב

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר