דף הבית » יזמות

יזמות

יזמותאחת מהתפיסות השגויות המושרשות היטב בציבור הרחב, היא התפיסה לפיה תחום היזמות, ובדגש על יזמות עסקית, הוא נחלתם של צעירים רעבים ובעלי "ברק בעיניים", אשר רותמים את מרצם ואת יכולותיהם לצורך פתיחת עסק חדש לטובת הרווח הכספי שיצמח ממנו.

בהתאם לתפיסה זו, גיל הפרישה הוא הזמן של העובד "להניח את המושכות", ולהתמסר להנאה מתענוגות החיים, וזאת תוך ניצול משאביו הכספיים שהושגו במרוצת השנים.

עם זאת, ובעקבות השינויים הדרסטיים שעבר שוק התעסוקה לאורך העשורים האחרונים, גם תפיסה זו עוברת שינוי מהותי, כאשר בימינו, יותר ויותר אזרחים ישראלים בגילאי הפרישה מחליטים לקחת את המושכות לידיהם, ולפעול לצורך יצירת אפיק הכנסה נוסף. במקרים רבים, הדבר נעשה לא דווקא עקב צורך פיננסי אישי, אלא דווקא משום הרצון לסייע לילדים ולנכדים בהשגת ביסוס כלכלי, כאשר לצורך כך נדרש ממון רב, מה שקצבאות הפנסיה האישיות לרוב לא יכולות לספק.

יזמות בגיל מבוגר – הרציונאל

בדומה לעולם היזמות העסקית בכללו, גם יזמות עסקית בגיל מבוגר לא באה לידי ביטוי רק במספר מצומצם של תחומים מובחנים, כאשר בפועל, הדרכים השונות בהן ניתן להפיק הכנסה חודשית נוספת כמעט ואינן מוגבלות, וכל אדם יכול, בקלות יחסית, לייצר לעצמו השלמת הכנסה חודשית.

עם זאת, השיטות השונות להשלמת הכנסה כוללות פעמים רבות מידת סיכון מסוימת, כאשר ככלל – ככל שפוטנציאל הרווח גבוה יותר – כך עולה בהתאמה מידת הסיכון בהשקעה. חשוב לזכור בהקשר זה, כי בניגוד ליזמים צעירים, אשר נהנים לרוב ממרווח טעויות גבוה יותר, המאפשר ליטול סיכונים נרחבים יותר, הרי שעבור הפורשים לפנסיה – השקעה בלתי מוצלחת עלולה להוביל לא רק להפסד כספי גרידא, כי אם למצוקה כלכלית משמעותית, אשר לאור מצבם הייחודי (הכנסה קטנה ויציבה+הוצאות חודשיות הולכות וגדלות), עלולה אף להביא לקטסטרופה כלכלית בטווח הרחוק.

משכך, ובמיוחד עבור פורשים לפנסיה אשר מעוניינים להיכנס לעולם היזמות – חובת הזהירות בניהול הכספים אינה המלצה בלבד, כי אם צו השעה.

יזמות בגיל מבוגר – דוגמאות

בעוד שכאמור, אין סוף לדרכים השונות בהן כל אדם יכול לגבש השלמת הכנסה חודשית, ובפרט במהלך התקופה שלאחר הפרישה מעבודה, קיימות מספר דרכים אשר נחשבות "בטוחות" יחסית, ובעלות תשואה מכובדת, עם רמת סיכון מינימאלית.

כמובן שלאור השינויים התכופים שעובר המשק הישראלי, מידת הכדאיות של השקעה בכל תחום משתנה ללא הרף, ומשכך, טרם בחירת אפיק השקעה ספציפי, חשוב לקיים בדיקה מקיפה בנושא, ולא להסתפק בבירור שטחי בלבד:

השקעה בנדל"ן – רכישת דירה להשקעה מהווה מזה שנים רבות כאחת מאופציות ההשקעה המועדפות על תושבי ישראל, בכל הגילאים. עם זאת, ומאחר ומרבית הפורשים לפנסיה מחזיקים זה מכבר בבית מגורים בבעלותם, האפשרות לרכוש דירה נוספת לצורך השקעה קורצת במיוחד, ובין היתר לאור הסיכון הנמוך הכרוך בהשקעה זו, יחד עם העלייה המתמשכת במחירי השכירות בישראל, מגמה שלא צפויה לעצור בקרוב.

השקעה בשוק ההון – על פניו, השקעה בשוק ההון מספקת פוטנציאל להשגת רווחים כספיים גבוהים בזמן קצר יחסית. עם זאת, מדובר בהשקעה בעלת מידת סיכון ממשית, ומשכך, השקעה כזאת נדרשת להיעשות בזהירות מרבית, תוך הימנעות מהימור על אופציה אחת בלבד.

פתיחת עסק קטן – גיל הפרישה הוא ההזדמנות של פורשים רבים להקים עסק קטן, המבוסס על תחביב אישי, ולמנפו לצורך השגת רווח. בעוד שבשעה שמדובר בעסק קטן, ההוצאות הראשוניות הן לרוב מינימאליות, ומידת הסיכון נמוכה בהתאם, הרי שפוטנציאל ההשתכרות אינו מוגבל, ותמיד עומדת ברקע האפשרות להרחבת העסק, כתלות ברצון הבעלים וביכולתו כמובן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר