דף הבית » קורסים מקצועיים

קורסים מקצועיים

קורסים מקצועייםבכל הנוגע להשתתפות בקורסים מקצועיים שונים, התפיסה החברתית הנפוצה היא שאלו נחלתם של צעירים בגילאי העבודה, המשתתפים בקורסים אלו לצורך שדרוג מעמדם בשוק העבודה.

במרבית המקרים, אכן כך הם פני הדברים, הן במסגרת התמקצעות בתחומים מסוימים, והן במסגרת הסבה מקצועית, אשר רק הולכת ונעשית נפוצה יותר ברבות השנים.

עם זאת, קהל יעד נוסף, אשר ברבות השנים משתתף בהיקף הולך וגובר בשוק הפורח של לימודים וקורסים מקצועיים שונים, מורכב מבני גיל הזהב, ובפרט מאלו אשר הגיעו לגיל הפרישה מעבודה בשעה טובה. מדובר על פניו בהתפתחות מפתיעה, שכן במרביתם המוחלט של המקרים, בני גיל הזהב נהנים זה מכבר מהכנסה חודשית קבועה במסגרת קרן הפנסיה שברשותם, כך שאין להם צורך בכניסה חזרה לשוק העבודה למטרות כלכליות גרידא.

יש לשים לב בהקשר זה, וכפי שעולה ממספר סקרים שנערכו בקרב בני גיל הזהב אשר בחרו להשתתף בקורסים מקצועיים, כי הסיבה העיקרית להשתתפותם בקורסים אלו אינה דווקא הצורך הכלכלי (למעט מקרים חריגים), כי אם שורה ארוכה של נסיבות שונות, ולרבות הגשמת חלומות ילדות, אימוץ פעילות מהנה לשעות הפנאי, ואף יצירת קשרים חברתיים חדשים עם משתתפי הקורס, בעלי תחומי עניין דומים.

קורסים מקצועיים טרם הפרישה מעבודה – לבני 50+

במדינת ישראל, בדומה למספר מדינות מפותחות נוספות, קיימת בפועל אפליה סמויה בשוק העבודה, אשר מקשה פעמים רבות על עובדים מבוגרים, אשר נפלטו ממעגל העבודה מסיבות אלו ואחרות, להיכנס לשוק זה בשנית. בנוסף לכך, לא מעט עובדים מבוגרים נאלצים לעזוב עצמאית את מקום עבודתם עקב שחיקה, תופעה אשר באה לידי ביטוי במספר מקצועות מובחנים, בעלי אלמנט שחיקה שאינו מוטל בספק.

מתוך ההבנה כי מדובר בתופעה שרירה וקיימת, מדינת ישראל נוקטת בצעד חלופי, אשר מטרתו לסייע לעובדים מבוגרים להשתלב מחדש במעגל העבודה, וזאת באמצעות סבסוד קורסים מקצועיים שונים, אשר מטרתם להכשיר את העובד לביצוע עבודה חלופית, וכך להעביר בכבוד את יתרת שנותיו עד מועד הפרישה מעבודה. סבסוד זה נעשה מטעם קרן ממשלתית מיוחדת, "קרן מעגלים", אשר מסבסדת מגוון קורסים מקצועיים שונים, במספר מוסדות לימוד בישראל.

ההשתתפות בקורסים אלו אינה פתוחה לכלל האוכלוסייה, ומיועדת במיוחד לתושבי ישראל בגילאי 50 ומעלה, אשר הועסקו למשך 7 שנים ולמעלה במקצוע המוגדר כ"שוחק", וזאת בהתאם להגדרתו מטעם הקרן. יחד עם זאת, גם עובדים מתחת לגיל 50 זכאים לקחת חלק בקורסים אלו, ובתנאי שלרשותם 20 שנות ותק ומעלה במקצוע המוגדר אך הוא כמקצוע שוחק.

לפרטים נוספים, ולבירור זכאות, מומלץ לפנות ישירות לקרן מעגלים, וזאת באמצעות אתר האינטרנט: http://www.magalim.org.il/.

קורסים מקצועיים לבני גיל הזהב

בנוסף למקרים שלעיל, ישנם כאמור לא מעט תושבים ישראלים אשר מעוניינים לקחת חלק בקורסים מקצועיים שונים בגיל הזהב, בין אם לצורך השגת אפיק הכנסות נוסף, ובין אם לצורך מילוי שעות הפנאי. למרבה המזל, מדינת ישראל אינה במחסור של קורסים מקצועיים, כאשר מספרם של קורסים אלו, אשר רק עולה מדי שנה, הוא עצום.

עם זאת, סוגיה שחשוב לתת עליה את הדעת בכל הנוגע לרישום לקורס מקצועי בגיל הזהב, היא אפשרות ביטול הקורס בעתיד, שכן בגילאי הזהב, אילוצים בריאותיים שונים, אשר צצים מהיום למחר, עלולים להוביל לצורך לביטול הקורס. יש לזכור בהקשר זה, כי בהתאם לחוק הגנת הצרכן, זכות הביטול של קורס היא בתוך 14 יום ממועד ביצוע העסקה, כאשר לאחר חלוף פרק זמן זה, תנאי הביטול נקבעים בהתאם לחוזה, כפי שנחתם בין הצדדים.

 

אולי יעניין אותך גם:

כותבים קורות חיים בגיל השלישי? כך תעשו את זה נכון

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר