דף הבית » כניסה לעולם הבורסה

כניסה לעולם הבורסה

כניסה לעולם הבורסההשקעה בבורסה נחשבה, ועודנה נחשבת על ידי רבים ברחבי העולם כסוג של ״הימור״, לא שונה מהותית מהשתתפות בהגרלת הלוטו השבועית. ההנחה הבסיסית של אותם האנשים היא כי בדומה לרכישת כרטיס הגרלה, אדם המשקיע בשוק ההון עושה זאת ״על עיוור״, מבלי שיוכל לדעת האם השקעתו תצא מוצלחת.

משכך, וחרף ההזדמנות ליהנות מרווחים כספיים משמעותיים בזמן קצר יחסית, רבים מעדיפים להיצמד להשקעות סולידיות יותר בדמות הפיקדונות בנקאיים, חרף הריבית הזעומה הכרוכה בהם.

הטעות של אותם המשקיעים, הנובעת מחוסר הבנה, היא בתפיסה לפיה השקעה בשוק ההון היא בהכרח השקעה ״על עיוור״. מדובר בטעות שכן כל אדם, ללא קשר לגילו או להבנתו הפיננסית, יכול בזמן קצר, בהינתן הרצון ללמוד, להבין את הכללים החלים בשוק ההון וכיצד הבורסה פועלת.

עם הבנה זו, מתברר כי השקעה בשוק ההון אינה מהווה כלל הימור, ומשנעשית בצורה חכמה ומחושבת, מאפשרת ליהנות מרווחים גבוהים משמעותית מאלו הנובעים מהפיקדון הבנקאי הממוצע, תוך היחשפות לרמת סיכון נמוכה יחסית, ובוודאי רחוקה מזו של הימור בלוטו.

כניסה לעולם הבורסה – אין גיל סף

בימינו, המשקיעים בבורסה, בישראל כמו גם בשאר העולם, מורכבים מכל המגזרים באוכלוסייה, וביניהם אנשי עסקים, עקרות בית, חיילים, סטודנטים, ולא מעט אזרחים ותיקים. המשותף לכל אותם המשקיעים, אשר מצליחים להניב רווח כספי משמעותי מהשקעתם, הוא ניהול ההשקעה בצורה חכמה, תוך למידה מוקדמת של האפיק בו הם משקיעים, ומבלי ״לקפוץ על הגל״ יחד עם משקיעים נוספים.

מסיבה זו, דווקא לאזרחים ותיקים, אשר פרשו זה מכבר מעבודתם, קיים יתרון יחסי על שאר המשקיעים בבורסה, שכן הזמן הפנוי ממנו הם נהנים מאפשר להם להקדיש זמן רב להבנת דרך הפעולה של הבורסה, ולבחינת אפיקי ההשקעה הרבים המוצעים במסגרתה. יתרון נוסף של ההשקעה בבורסה, דווקא עבור אזרחים ותיקים, נובע מהעובדה הפשוטה שהשקעה מסוג זה אינה דורשת במרבית המקרים יציאה מהבית, וניתנת לביצוע בכל זמן ומכל מקום בעולם, מה שקורץ לאזרחים ותיקים רבים.

השקעה בעולם הבורסה – מה כדאי לדעת?

כאמור, מדי שנה אזרחים ותיקים רבים בוחרים להיכנס לעולם ההשקעות בבורסה, תוך ציפייה ליהנות תוך זמן קצר מרווחים כספיים משמעותיים. בלא מעט מאותם המקרים, הם מגלים כעבור זמן קצר כי השקעתם ירדה לטמיון, וההפסד עולה משמעותית על הרווח.

הסיבה העיקרית לכך היא הסתמכות יתר על גורמים חיצוניים, כדוגמת המלצות מטעם משקיעים נוספים, וזאת על חשבון למידה עצמית, והפנמה של כללי ההשקעה הבסיסיים, במיוחד בבורסה.

מסיבה זו, ובניגוד למשקיע המזדמן אשר ברשותו סכומי כסף נמוכים וההשקעה מבחינתו מהווה חוויה מעצם היותה, משקיע רציני, אשר מעוניין להיכנס לעולם ההשקעות בבורסה לטווח ארוך, ובמטרה ליהנות מרווחים משמעותיים לאורך זמן, לא יכול להסתמך על אחרים, ונדרש לבצע בעצמו תחקיר מקיף על כל אחת מההשקעות בהן הוא מעוניין לפעול. יחד עם זאת, על המשקיע הרציני להתמקצע גם לגבי אופן התנהלותה של הבורסה עצמה, וכללי המסחר בה, וכך לדעת מהו אופי הפעולה המומלצת ביותר בכל שלב ושלב, מה שעשוי בעת צרה גם לחסוך שיעור ניכר מהשקעה שיורדת לטמיון.

מטבע הדברים, לא ניתן להסביר פה לפרטי פרטים את אופן התנהלות הבורסה, או את הכללים במסגרתם היא פועלת. ובכל זאת, קיים מאפיין אחד ויחיד המשותף לכל משקיע מוצלח בבורסה, ללא הבדל גיל, והוא ביצוע עבודת הכנה מעמיקה ובחירה מושכלת באפיקי ההשקעה, מבלי להסתמך רק על עצות מטעם גורמים אחרים, אמינים ככל שיראו ממבט ראשון.

 

אולי יעניין אותך גם:

קורס כתיבה יוצרת לגיל הזהב – אף פעם לא מאוחר להתחיל ליצור

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר