דף הבית » הטבות והקלות במס הכנסה

הטבות והקלות במס הכנסה

הטבות והקלות במס הכנסהכידוע, מרבית האנשים מוצאים עצמם, בשלב מוקדם או מאוחר בקריירה, ממתינים בכיליון עיניים להגעת גיל הפרישה לפנסיה, אשר לאחריו יוכלו ליהנות מבטלה מבורכת, תוך פנאי מספיק לעסוק במגוון פעילויות מעשירות ומהנות, ואף לבלות עם הנכדים ושאר בני המשפחה.

עם זאת, חלק משמעותי מאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, משעה שהגיעו למועד המיוחל, מגלים כי יחד עם היתרונות, היציאה לפנסיה גוררת פגיעה ממשית מבחינה פיננסית בהכנסותיהם החודשיות, המקוצצות משמעותית ביחס למשכורתם מעבודה.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי מתוך הבנת הקושי הכלכלי מולו מוצאים עצמם אזרחים ותיקים רבים, החוק בישראל מקנה לאזרחים אלו מספר רב של הטבות שונות, הכוללות גם משמעות כספית לא מבוטלת. בין היתר, גם רשויות המס מקנות מספר הטבות שונות לאזרחים ותיקים אשר פרשו לגמלאות, כפי שיפורטו בהמשך:

החזרי מס

במקרים רבים, אזרחים ותיקים אשר עברו במהלך חייהם בין מספר מקומות עבודה, זכאים להחזרי מס בגין תשלומי מס עודפים ששילמו, אשר עשויים להצטבר לסכומים משמעותיים. לבירור העניין, ניתן לפנות ישירות למשרדי מס הכנסה, ולחילופין באמצעות רואה חשבון מוסמך, אשר ירכז את מלוא המסמכים הנדרשים ויפנה בשמם לרשויות המס.

הטבות נוספות

תושבים ישראל אשר הגיעו לגיל הפנסיה (62 לנשים, 67 לגברים), זכאים ליהנות מהטבות המס הבאות:

הנחות לאזרחים ותיקים ניצולי שואה ברכישת מוצרי חשמל

במסגרת שיתוף פעולה בין המשרד לאזרחים ותיקים ומס הכנסה, אזרחים ותיקים אשר מוכרים כניצולי שואה, זכאים לפטור מתשלום מס רכישה ומע"מ בגין רכישת מוצרי חשמל. החל משנת 2014, אין צורך בהגשת חשבוניות, וכל זכאי נהנה ממענק שנתי שגובהו 350 ₪, המיועד למטרה זו.

נקודת זיכוי במס הכנסה בגין בן זוג שאינו עובד

תושב ישראלי אשר בן זוגו אינו עובד, והוא או בן זוגו הגיע לגיל הפרישה מעבודה, זכאי ליהנות מנקודת זיכוי יחידה במס הכנסה, ובלבד שנמצא כי פרנסת בן הזוג שאינו עובד מונחת על גבי רעהו. לצורך קבלת הזיכוי, יש לפרט את האמור בטופס 101 של בן הזוג העובד, לכל שנת מס בנפרד.

פטור ממס בגין שכירות מקום עבודתו לשעבר של אזרח ותיק

אזרח ותיק זכאי ליהנות מפטור מתשלום מס בגין תשלומי שכירות על מקום אשר בו עבד טרם יציאתו לפנסיה, ובתנאי שהפיק ממנו משלח יד.

הקלות בתשלום מס בגין ריבית בנקאית

אזרח ותיק זכאי ליהנות מהקלות משמעותיות בתשלומי מס בגין הכנסות שונות כתוצאה מריבית בנקאית, כאשר במידה ומדובר באזרח ותיק בעל הכנסה נמוכה, ייתכן והוא זכאי לקבלת פטור מלא בגין תשלום מס על הכנסות אלו.

פטור מתשלום מס בגין דמי שכירות על דירת אזרח ותיק המתגורר בבית אבות

אזרח ותיק אשר עבר להתגורר בבית אבות, ומשכיר את דירתו לאדם אחר בתמורה לתשלום שכר דירה, זכאי ליהנות מפטור מתשלום מס בגין שכר הדירה, וזאת עד לסכום מקסימאלי של מחצית מהסכום השנתי הכולל שמשולם למוסד.

פטור ממס שבח במכירת דירה לצורך מעבר לבית אבות

אזרח ותיק אשר בעקבות מעברו לבית אבות מכר את דירתו, זכאי במקרים מסוימים ליהנות מפטור בגין תשלום מס שבח במסגרת העסקה. הזיכוי אינו מתקבל אוטומטית, ולצורך קבלתו יש להגיש בקשה למס הכנסה.

הקלות בתשלום מס בגין החזרת קרוב משפחה במוסד

אזרח ותיק אשר מממן את החזקתו של קרוב משפחה במוסד טיפולי, זכאי ליהנות מזיכוי מס חלקי בגין התשלום למוסד, אשר נקבע בהתאם לקריטריונים. הזיכוי אינו מתקבל אוטומטית, ולצורך קבלתו יש להגיש בקשה למס הכנסה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר