דף הבית » רכישת דירה להשקעה

רכישת דירה להשקעה

רכישת דירה לבני גיל הזהזבאחת מהמגמות המאפיינות מזה שנים רבות את הציבור הישראלי, הוא ה"דחף" ביחס לרכישת דירה, כאשר בעבור רבים, הבעלות על דירה היא המאפיין הבסיסי המאפשר ליהנות מביטחון כלכלי, ואף סמן להתקדמות בחיים.

מגמה ברורה זו באה לידי ביטוי גם במסגרת השוואה למדינות מפותחות אחרות, כאשר אחוז הישראלים המתגוררים בדירה שבבעלותם גבוה משמעותית מהשיעור המקביל במדינות אלו, בכל קבוצות הגיל.

מסיבה זו, ולאור התפיסה הישראלית המסורתית לפיה השקעה בנדל"ן היא השקעה כספית בטוחה, המניבה רווח כספי מכובד, אין פלא שגם בעשור השני של המאה ה-21, ובהמשך לעלייה המתמשכת במחירי הנדל"ן בישראל, השקעה בנדל"ן הפכה זה מכבר לאפיק ההשקעה המועדף בעבור רובם המוחלט של הישראלים. לא מעט ממשקיעים אלו מוכנים אף לקחת הלוואות בסכומים גבוהים לצורך רכישת דירה להשקעה, גם באזורי הפריפריה בהם הביקוש לדירות נמוך בהשוואה היסטורית ביחס לאזור המרכז.

רכישת דירה להשקעה לבני גיל הזהב.

עבור בני גיל הזהב אשר מחזיקים בסכום כספי משמעותי (בין היתר מפדיון קרן השתלמות, מחסכונות שונים, ומאפיקים רבים נוספים), רכישת דירה להשקעה הינה במרבית המקרים ההשקעה האופטימאלית שניתן לבצע, שכן ההנחה בשוק הדיור, ובהתאם למגמות המתרחשות בו בימינו, היא כי מחירי הנדל"ן צפויים להמשיך ולעלות, בכל רחבי הארץ. משכך, רכישת דירה בשלב זה מאפשרת "לרכוב על הגל", וליהנות מהכנסה חודשית נוספת שמקורה בשכירות, שרק צפויה לעלות עם הזמן.

עם זאת, יש לסייג ולציין, ובמיוחד ביחס לבני גיל הזהב אשר מעוניינים לרכוש דירה להשקעה לצורך השכרתה בעתיד, כי במקרים לא מעטים, הרדיפה אחר חלום ה"דירה" עלולה להוביל להסכמה לקבלת הלוואות בסכומים גבוהים, אשר יובילו לדרישה להחזר כספי משמעותי לאורך שנים ארוכות.

חשוב לזכור בהקשר זה, ובמיוחד עבור בני גיל הזהב, אשר בעקבות עליית הגיל יתמודדו באופן וודאי עם קשיים רפואיים שונים, אשר דורשים ממון רב, כי התחייבות כספית לא זהירה להחזר הלוואה משמעותי עלול לדרדר משפחות אל מתחת לקו העוני בצורה מהירה, ובמיוחד בשעה שמצטרפות אליה הוצאות כספיות כבדות נוספות, כדוגמת הוצאות בריאות.

מסיבה זאת, ובכל הנוגע לבני גיל הזהב אשר מעוניינים לרכוש דירה להשקעה, חשוב לשים את בדברים בפרספקטיבה הנכונה, ולזכור כי בסופו של דבר, רכישת דירה להשקעה כשמה היא – השקעה, אשר לא מתאימה בהכרח לכולם. במקרים לא מעטים, בהם רכישת הדירה דורשת לקיחת הלוואות בסכומים גבוהים, אשר מקשות על תזרים המזומנים, עדיף דווקא לבחון אפיקי השקעה נוספים, ולא להתעקש דווקא על אפיק זה, העלול להוביל לשוקת שבורה מבחינה כלכלית בהמשך.

רכישת דירה להשקעה – איך לבחור?

משעה שהוחלט סופית בדבר רכישת דירה להשקעה, קיימות שתי שיטות עיקריות לאיתור העסקה הטובה ביותר. הראשונה היא שיטת "עשה זאת בעצמך", במסגרתה הרוכש או הרוכשת מחפשים בכוחות עצמם אחר עסקאות רלוונטיות באזורים ספציפיים. שיטה זאת, אף שפשוטה יותר ומאפשרת במקרים רבים גמישות גבוהה יותר, מאפשרת חשיפה למגוון קטן יחסית של עסקאות רלוונטיות, ורק לאלו אשר פורסמו בפומבי במסגרת לוחות המודעות/שיווק ישיר.

השיטה השנייה, בה רבים בוחרים בסופו של דבר, היא פנייה למתווך נדל"ן, אשר מתפקידו לאתר אחר עסקאות מתאימות בהתאם להעדפת הפונה, תוך דאגה לכל מאפייני העסקה. אף שעבור שירותים אלו, המתווך גובה עמלה מסוימת מסכום המכירה, הרוכש נהנה בסופו של דבר מ"ראש שקט", כאשר המתווך מבצע את עבודת החיפוש הקשה, ולרוכש או הרוכשת נותר רק לפסול או לאשר את ההצעות השונות שמועלות, בהתאם להעדפתם ולאפשרויותיהם הכלכליות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר