דף הבית » גופים ועמותות שמסייעים במציאת עבודה בגיל המבוגר

גופים ועמותות שמסייעים במציאת עבודה בגיל המבוגר

גופים ועמותות שמסייעים במציאת עבודה בגיל המבוגרכפי שכל מחפש עבודה אשר מצוי בגיל "המופלג" של 40 ומעלה יכול לספר, שוק העבודה הישראלי מתאפיין במידה רבה בהעדפה גלויה של עובדים בגילאים צעירים.

במרבית המקרים העדפת צעירים לא נובעת מסיבה מבוססת כלשהי, כי אם מדעות קדומות שונות בדבר עליונותם של עובדים צעירים על עובדים מבוגרים.

למעשה, בענפי תעשייה מסוימים, כדוגמת ענף ההיי-טק, העדפה זו מעוגנת במציאות בצורה בולטת במיוחד, כאשר עובדים רבים בגיל 40 ומעלה מקוטלגים אוטומטית כ"זקנים", מה שבמקרים רבים מהווה השלב הראשון טרם קבלת מכתב פיטורין, והיפלטות שלא מרצון משוק העבודה.

עם זאת, וחרף היקפה הנרחב של התופעה, אין מדובר בהכללה גורפת, כאשר חרף האמור, עובדים מבוגרים, ולרבות עובדים שהגיעו זה מכבר לגיל הפרישה מעבודה אך מעוניינים להמשיך ולעבוד, עדיין מגישים מועמדויות ומתקבלים לעבודות שונות במשק (כן, גם במגזר ההיי-טק).

המאפיין המשותף לכל אותם העובדים הוא הנכונות לפעול אקטיבית לצורך מציאת עבודתם הבאה, תוך הדגשת יתרונותיהם ביחס לעובדים צעירים יותר, ובראש ובראשונה – הניסיון המקצועי שיש בידם, והערך המוסף לו יזכה המעסיק במסגרת העסקתם הישירה.

מציאת עבודה בגיל מבוגר – יש למי לפנות

מצב בו עובדים מגיל 40 ומעלה מתויגים אוטומטית כזקנים, וכלא כשירים להעסקה, מהווה מצב מסוכן ובעל משמעויות חברתיות וכלכליות הרסניות, הן במובן הכלכלי והן במובן החברתי. משכך, קיימים בישראל מספר גופים שונים המבקשים להיאבק במציאות זו, ולהוביל לשינוי חברתי כולל, אשר יעודד מעסיקים, בבואם לגייס עובדים, להסתכל מעבר לעניין הגיל גרידא, ולהתמקד בערך המוסף אותו העובד הספציפי יביא לארגון, בהתבסס על כישוריו וניסיונו המקצועי, ללא קשר לגילו.

יחד עם זאת, ובמקביל לפעילות הרחבה לצורך שינוי האקלים החברתי המעוות הקיים בימינו ביותר מדי ענפים במשק הישראלי, לא מעט מוסדות וארגונים חברתיים פועלים גם ברמה הפרטנית – במטרה לסייע למחפשי עבודה בגילאים מבוגרים להתקבל למקומות עבודה אשר הולמים את ניסיונם ואת כישוריהם המקצועיים.

גם אם מטבע הדברים, לא ניתן לבשר על הצלחה של 100%, כאשר הקשיים עודם קיימים, הרי שחרף זאת, מחפש עבודה מבוגר אשר מעוניין במציאת עבודה, ומוכן לפעול בנושא ולהיעזר בארגונים אלו, מגדיל משמעותית את סיכוייו למצוא עבודה הולמת, תוך זמן קצר יחסית.

גופים ועמותות שמסייעים במציאת עבודה בגיל המבוגר

במטרה לסייע למחפשי עבודה מבוגרים, להלן תוצג רשימה של מספר גופים ועמותות המסייעים במציאת עבודה בגיל מבוגר. חשוב לזכור כי מדובר ברשימה דינאמית, כאשר כמעט מדי חודש בחודשו עולות יוזמות שונות בנושא, ומשכך, חשוב לנסות ולבצע חיפוש עצמאי במקביל:

  • מרכזי תעסוקת עובדים מבוגרים – במרבית הערים המרכזיות בישראל, ובחלק מהרשויות המקומיות המפוזרות ברחבי המדינה, קיימים מרכזים ייעודיים המסייעים בהשמת עובדים מבוגרים, במרבית המקרים ללא תשלום. לצורך בירור פרטים – ניתן לפנות ישירות לעירייה או לרשות המקומית, לבירור האם ביישוב ספציפי פועל מרכז כזה.
  • עמותת אשל – פועלת בשיתוף פעולה מול ג'וינט ישראל, ומפעילה את "מסלול – מרכז תעסוקה עירוני לגמלאים וקשישים). לפרטים נוספים, ראו באתר: http://www.eshelnet.org.il/.
  • דרוש ניסיון – פורטל אינטרנטי המופעל מטעם עמותת "והדרת", אשר כולל מאגר משרות המיועדות לעובדים מבוגרים ולבני גיל הזהב. כתובת האתר: http://darush-nisayon.org.il/
  • עמותת תלם-תעסוקה למבוגרים – מסייעת בהשמת עובדים מעל גיל 60. כתובת האתר: http://www.jobin-misgav.org.il/78/
  • עמותת חמישים פלוס-מינוס – מסייעת בהשמת עובדים מבוגרים בשוק העבודה. כתובת האתר: http://www.amutat50.org.il//
  • שירות התעסוקה – מפעיל תוכנית להכשרה מקצועית לעובדים מבוגרים, במטרה להקל על השתלבותם בשוק התעסוקה. לפרטים נוספים: http://oldgov.gov.il/firstgov/TopNav/Situations/SSituationsInLife/SProfessionalTraining/SPTAdults/

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר