דף הבית » התנדבות לבני ובנות גיל הזהב

התנדבות לבני ובנות גיל הזהב

התנדבותכפי שמחקרים רבים ושונים מוכיחים חדשות לבקרים, האדם כיצור חברתי אינו יכול לחיות רק על מזון ושתיה. אדם שאינו מוצא משמעות בחייו ומתקיים לצורך הקיום בלבד, נידון לחיים חדגוניים וחסרי משמעות. מחקרים מוכיחים כי חייהם מצויים בסבירות גבוהה להסתיים במועד מוקדם יותר.

למעשה, המעורבות בפעילות משמעותית מבחינת האדם לא רק שנוטה להוביל לחיים מהנים ועשירים יותר, כי אם גם לחיים ארוכים יותר, תוך הפחתה משמעותית בהיתכנותן של בעיות רפואיות שונות אשר נוטות להתרחש בגילאים מתקדמים יותר.

מבין המגוון הרחב של הפעילויות בהן האדם עשוי למצוא משמעות וטעם לחיים, אחת מהאפקטיביות והמשמעותיות ביותר היא פעולת ההתנדבות, בכל אחת מצורותיה השונות. בתור יצור חברתי, מרביתם המוחלט של בני האדם מוצאים טעם במיצובם כגורם חברתי המסייע לבני אדם נוספים, ובתוך פעילות זו, מוצאים אף את מקומם החברתי, וזוכים לסיפוק מעל ומעבר לכל פעילות שגרתית אחרת.

התנדבות בגיל הזהב – סיבות

בעוד שאנשים רבים, בכל הגילאים ומכל מגזרי האוכלוסייה, מוצאים טעם בפעילות התנדבותית, אחד מהמגזרים המעורבים ביותר בפעילות התנדבותית, בצורה שרק הולכת וגדלה, הוא מגזר גיל הזהב. למגמה זו, שהינה תופעה ייחודית בהיסטוריה האנושית, תורמים מספר גורמים ייחודיים לתקופתנו, ובראש ובראשונה העלייה הניכרת בתוחלת החיים לאורך העשורים האחרונים, וההתפתחות המשמעותית במדע הרפואה, המאפשרת לבני גילאים אלו לא רק להאריך ימים, אלא לעשות זאת במצב בריאותי משופר בהרבה מכל מה שהיה מקובל בעבר.

יחד עם העלייה בתוחלת החיים והזמינות הגבוהה של זמן הפנאי, בני גיל הזהב מוצאים עצמם לוקחים חלק בפעילויות התנדבותיות, היא הברורה מאליה – גיל הפרישה מעבודה מזמן לפורש זמן רב לקחת חלק בשורה ארוכה של פעילויות מהנות ומעשירות. בעוד שצעיר בן 20 או 30 לרוב לא יוכל להשקיע זמן רב בפעילויות התנדבותיות שונות, מחמת מחויבותו לעבודה ולגידול ילדים, הרי שאדם בן 70 או 80 יכול לעשות זאת בקלות יתרה, לפחות במקרים רבים.

סיבה נוספת לרצונם של רבים מבני גיל הזהב לקחת חלק בפעילויות התנדבותיות היא פחות ברורה לעין, אך בעלת משמעות אישית עצומה. בעבור רבים מהפורשים מעבודה, משמעות הפרישה היא ניתוק מהעולם החברתי שמסביבם, אשר במידה רבה מבוסס על התקדמות קרייריסטית תוך שימוש בסמלי סטטוס שמקורם בעבודה. עבור אותם האנשים, ההתנדבות היא כר פורה להתחברות לאקלים חברתי חדש ותומך, אשר מעניק להם את ההנאה החברתית מחד, תוך תגמול בגין פעילותם ההתנדבותית מאידך.

התנדבות בגיל הזהב – יתרונות

כאמור, שורה ארוכה של מחקרים רפואיים מצאו כי לקיחת חלק בפעילויות התנדבותיות גוררת השפעה חיובית ניכרת ביחס לכמעט כל אדם, כאשר מרבית אלו הלוקחים חלק בפעילויות מסוג זה נתונים בסיכון נמוך משמעותית מלסבול מהתקפי לב לדוגמא, ביחס לאלו שאינם לוקחים חלק בפעילויות התנדבותיות.

יתרון נוסף הקיים במסגרת פעילות התנדבותית בגיל הזהב, נובע מהפעילות הגופנית הכרוכה בעצם ההתנדבות, מה שמאפשר "לתחזק" את הגוף באופן שוטף. כידוע, אי ביצוע פעילות גופנית בשגרה הינו מבין הגורמים העיקריים המובילים להתנוונות השרירים ומערכות הגוף, כאשר פעילויות התנדבותיות שונות מאפשרות להימנע מכך, ולשמור על גוף בריא ומתפקד חרף הגיל המתקדם.

בימינו, ולאור מספרם הרב של העמותות החברתיות הפועלות בישראל, מציאת מקום להתנדבות הינה פעולה קלה ופשוטה במיוחד, אשר דורשת חיפוש קצר ומהיר בלבד ברשת האינטרנט. עבור המתקשים בשימוש באינטרנט, ניתן גם פשוט להרים טלפון לכל אחת מהעמותות הפועלות בישראל, המופיעות לרוב גם בלוחות המודעות, כדוגמת עמותת "לתת", ועוד רבות אחרות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר