דף הבית » פיננסים

פיננסים

פיננסיםמטבע הדברים, דאגות פיננסיות אינן נחלתם של פלח מסוים באוכלוסייה בלבד, כי אם של כל תושב בישראל, אשר נדרש לווסת את רמת הוצאותיו בהתאם להכנסתו החודשית.

עם זאת, אחד מהמגזרים בהם דאגות פיננסיות מקבלות משנה תוקף הוא מגזר בני גיל הזהב, כאשר עבורם, התנהלות פיננסית נכונה אינה רק עניין של רמת חיים, כי אם במקרים רבים עניין של הישרדות.

בניגוד לתושבים ישראלים בגילאי העבודה, אשר מסתמכים על הכנסותיהם החודשיות ובמידת הצורך יכולים לפעול לצורך הגדלתן (העלאת שכר, שינוי מקום עבודה, הלוואות מהמעסיק וכדומה), הרי שעבור ישראלים אשר פרשו זה מכבר לפנסיה, הכנסותיהם החודשיות, המבוססות במרבית המקרים על הפנסיה החודשית, אינן ניתנות להגדלה משמעותית, גם בעיתות צרה. משכך, קיימת חשיבות עליונה, דווקא בגיל זה, להתנהלות פיננסית נכונה, שכן התנהלות שגויה עלולה להוביל להתדרדרות מהירה מתחת לקו העוני, שממנו קשה מאוד לעלות בחזרה.

התנהלות פיננסית בגיל הזהב – דגשים

העיקרון הבסיסי, הנדרש לעמוד במוקד של כל תכנון פיננסי המיועד לתושבים ישראלים לאחר גיל הפרישה, הוא התאמת ההוצאות להכנסות, ובמידת האפשר יצירת חיסכון חודשי, גם אם מצומצם. בניגוד לניהול תקציב בקרב האוכלוסייה הכללית, הלוקח בחשבון אפשרות להגדלה עתידית של רמת ההכנסות, הרי שבכל הנוגע לבני גיל הזהב, מדובר באופציה שאינה ריאלית במרבית המקרים, ומשכך התקציב נדרש להיעשות לפרק זמן ארוך, תוך הכללת בלת"מים שונים אשר עשויים להתרחש בעתיד.

אחת מההוצאות הכבדות ביותר מולן בני גיל הזהב נדרשים להתמודד, במוקדם או במאוחר, הן ההוצאות הבריאותיות הנלוות להתדרדרות ההדרגתית במצבם הרפואי, עקב התקדמות הגיל. חרף רמתה הגבוהה של הרפואה הציבורית בישראל, והסבסוד המשמעותית שניתן לה מטעם המדינה, הוצאות רפואיות שונות, ולרבות עזרים רפואיים נדרשים, עודם נוגסים בחלק ניכר מהכנסתו החודשית של כל אדם בגיל הזהב, ביחס שרק הולך וגובר עם השנים.

מסיבה זו, ומאחר והמגמה הכללית בכל הנוגע לבני גיל הזהב היא מצב של הוצאות הולכות וגדלות – למול הכנסות יציבות במידה רבה, חשוב לנסות ולגייס מלכתחילה, עוד בטרם היציאה לפנסיה, משאבים כספיים מספקים, אשר יאפשרו לפורש ליהנות מחייו גם לאחר מועד פרישתו מעבודה, מבלי להיות טרוד ללא הפסקה בדאגות כלכליות שונות. משאבים מסוג זה, בנפרד מקרן הפנסיה, עשויים להיות לדוגמא השקעות בנכסים שונים בעלי אורך חיים ממושך, לרבות, כמובן, השקעה בנדל"ן.

יצירת תקציב חודשי לבני גיל הזהב

הדרך הטובה והיעילה ביותר להתנהלות כלכלית חכמה ומחושבת, היא באמצעות גיבוש "תקציב חודשי", המרכז את הוצאותיו ואת הכנסותיו של אדם, ומאפשר לו לחיות בהתאם לרמת החיים המתאפשרת לו עקב היקף הכנסותיו. ככלל, מומלץ לגבש תקציב זה מוקדם ככל הניתן, ובמידת האפשר עוד בטרם מועד הפרישה מעבודה, על מנת להבטיח התאמה מלאה למשאבים הכלכליים העומדים לרשות האדם.

אחת מהטעויות הנפוצות, אשר אנשים רבים עושים במסגרת התקציב החודשי, היא ניסיון "לכפות" מציאות כלכלית מסוימת, אשר אינה מתאימה לצרכיו ולרצונותיו של האדם בפועל. לדוגמא, אדם אשר פרש זה מכבר מעבודה, עשוי להחליט כי לצורך יצירת חיסכון כספי משמעותי, התקציב החודשי שלו לא יכלול כלל יציאות לבתי קפה, או פעילות פנאי נוספות בהן נהג לעסוק.

הבעיה היא, שכפי שמתברר עם הזמן, תקציב "ספרטני" מסוג זה אינו ריאלי, ובסופו של דבר האדם ייאלץ לחרוג ממנו, מה שמייתר את חשיבותו. משכך, ובמסגרת התקציב החודשי, חשוב להקפיד לא רק על מילוי צרכיו הפיזיים של האדם, אלא את צרכיו החברתיים והאנושיים, וזאת כמובן בהתאם ליכולתו הפיננסית.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר