דף הבית » פתיחת עסק בגיל השלישי

פתיחת עסק בגיל השלישי

פתיחת עסק בגיל השלישעבעבור רבים מאיתנו, גיל הזהב, אותה התקופה המיוחלת שלאחר הפרישה מעבודה והיציאה לפנסיה, הוא ההזדמנות המושלמת להגשים חלומות, להתמקד בתחביבים השונים, וכמובן לבלות זמן איכות עם בני המשפחה הקרובים.

מסיבה זו, רבים מבני גיל הזהב לא מוכנים אפילו לשמוע על האפשרות לחזור לעבודה, ובטח שלא לעסוק בה בשוטף.

עם זאת, קיימים גם פורשים מעבודה אשר מסיבות שונות, בין אם עקב מצב כלכלי אישי דוחק, רצון להגדלת הכנסות במטרה לסייע לילדים, או אפילו רצון למימוש חוש יזמות שנשאר רדום לאורך שנות הקריירה, בוחרים לצלול מחדש לשוק התעסוקה, אך הפעם לא כעובדים שכירים מן המניין, אלא כמנהלים – בעלים של עסק חדש תחת ניהולם. בלא מעט מקרים, הם בוחרים לפתוח עסק חדש העוסק דווקא בתחום של תחביב ישן, שכעת יש באפשרותם למסדו, ואף להניב ממנו הכנסה כספית.

פתיחת עסק לאחר הפרישה לפנסיה – לא מיועד לכל אחד

בעבור פורשים רבים, ובמיוחד אלו אשר העבירו שנים ארוכות בשוק העבודה כעובדים שכירים, פתיחת עסק חדש מעלה ניחוח רומנטי של "התחלה מחדש", ואפשרות לצאת לדרך חדשה, תוך ניצול הזמן הפנוי העומד לרשות הפורש והנאה מעיסוק בתחום מקצועיות חדש. עם זאת, ובמיוחד בשלב זה, רבים נוטים לצייר תמונה ורודה מדי, ולהתמקד בתחום המקצועי העתידי של העסק גרידא.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי אף שליבת העסק אכן מרוכזת בתחום המקצועי, וזה אכן הגורם המכריע בשאלה האם הוא יוכיח את עצמו כעסק משגשג, הרי, וכפי שכל סטודנט למנהל עסקים לומד עוד במהלך קורסי המבואות, ניהול שוטף של עסק  דורש גם עיסוק במגוון רחב של נושאים נלווים.

לדוגמא, ובמיוחד בשעה שמדובר בעסק קטן, בעל העסק נדרש, בנוסף לעיסוקו המקצועי, לעסוק גם בתחומי המכירות, שיווק, אדמיניסטרציה, מזכירות, שליחויות, ניהול קשרי לקוחות, לוגיסטיקה, ועוד ועוד. במקרים לא מעטים, אנשים שבוחרים לפתוח עסק מגלים עם הזמן כי ניהול עסק דורש מהם לעסוק בחלק ניכר מזמנם דווקא במלאכות אלו, ולא בליבת העיסוק המקצועי.

מסיבה זו, ובעת שפורש מעבודה שוקל האם לפתוח עסק, עליו בראש ובראשונה לקחת בחשבון סוגיה זו, ולהחליט האם יש בידו את הזמן, הרצון והיכולת לעסוק גם בתחומים שגרתיים ולעיתים מייגעים אלו, מולם לא נדרש להתמודד במסגרת עבודתו כשכיר. במידה ולא כך, הרי שפתיחת עסק עלולה להתברר כהחלטה שגויה, אשר תוביל בסופו של דבר להפסד כספי משמעותי, ולעוגמת נפש ניכרת לפורש עצמו.

ובכל זאת…

חרף הצדדים הפחות זוהרים בהקמת וניהול עסק חדש, רבים מהפורשים לפנסיה מעוניינים בכל זאת "לקפוץ למים", כאשר בעבור רבים, החוויה של ניהול עסק היא ללא ספק דבר מתגמל בצורה בלתי רגילה. עם זאת, ובמיוחד מאחר והקמת עסק חדש דורשת במרבית המקרים השקעת סכום התחלתי גבוה, יש לנהל את ההליך בצורה מחושבת וזהירה, ולהימנע מצעדים פזיזים הנובעים מהתלהבות ראשונית, אשר עלולים להיווכח כשגויים בהמשך.

מסיבה זו, ההמלצה הגורפת לכל אדם הבוחר להקים עסק חדש, ובמיוחד עבור פורשים מעבודה אשר העבירו את כל חייהם בעבודה כשכירים, היא להתחיל בקטן – במידת האפשר בתור עוסק פטור, בעל מחזור שנתי נמוך יחסית. רק בהמשך, במידה והעסק הוכיח את עצמו, ומשעה שהבעלים הוכיח לעצמו כי הוא אכן מוכן לתפקידו כמנהל עסקי – ניתן לפעול להרחבת העסק, גם זאת בהדרגה, ומבלי לקחת על עצמו התחייבויות יתר ביחס ליכולתו, מה שעלול להתגלות כמכת מוות לעסק עצמו, ולמוניטין העסקי של הבעלים – על פיו קם ונופל כל עסק.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר