דף הבית » כתיבת קורות חיים בגיל השלישי שיפתחו עבורכם דלתות

כתיבת קורות חיים בגיל השלישי שיפתחו עבורכם דלתות

מציאת עבודה אינה דבר פשוט, על אחת כמה וכמה במקרה של גברים ונשים בגיל השלישי. למרות שלהעסקת עובדים בגיל מבוגרכתיבת קורות חיים בגיל השלישי יחסית יש שורה ארוכה של יתרונות, כולל ניסיון רב נשים ומסירות גבוהה בהשוואה לצעירים יותר, עדיין יש חשש בקרב חלק מהמעסיקים – וגם אצל חלק ממחפשי העבודה. אם מוסיפים לכך טעויות נפוצות בקרב מחפשי העבודה, מבינים מדוע התרחיש בו הם מתקשים למצוא עבודה ההולמת את כישוריהם ואת ניסיונם הוא בהחלט שכיח.

כיצד מוצאים עבודה בגיל מבוגר? ובכן, כתיבה נכונה של קורות חיים בגיל השלישי היא אחד המפתחות העיקריים למציאת עבודה. לפניכם כמה דגשים שכדאי להקפיד עליהם וטעויות שחשוב להימנע מהן.

שוק העבודה של היום אינו דומה לשוק העבודה של פעם

רבים ממחפשי העבודה בגיל השלישי עושים זאת לאחר שנים ארוכות מחוץ למעגל התעסוקה, או לכל הפחות אחרי שהם שהו במסגרת יציבה במשך שנים. עולם התעסוקה השתנה מאוד בתקופה הזו, וחייבים להיות ערים לשינויים. כך למשל במהלך השנים הפך שדה המשחק לדיגיטלי, עם מגוון רחב של אתרי דרושים, עמודי פייסבוק ומקומות נוספים בהם אפשר למצוא משרות. אם בעבר הצעת מועמדות הייתה נעשית בפקס, בטלפון או בהגעה ישירה למקום העסק, כיום עיקר ההתנהלות נעשית באמצעות דואר אלקטרוני – כולל כמובן משלוח קורות החיים.

לפני שהאדם המבוגר מחפש משרות, כדאי שהוא יבצע את המחקר הדרוש על האופן שבו השתנה עולם התעסוקה וגם על השינויים שחלו במגוון ענפים ותחומים מקצועיים. יועצי תעסוקה לגיל השלישי, חברות השמה, עמותות, אתרי אינטרנט ייעודיים ופרויקטים ייעודיים לתעסוקת מבוגרים כגון פרוייקט "דרוש ניסיון" – הם חלק מהגורמים שיכולים להעניק את הסיוע הנדרש.

במהלך הסקירה הזו, אפשר בהחלט לגלות אתרים ייעודיים או מסגרות השמה לבני הגיל השלישי. בהם תוכלו למצוא משרות המתאימות במיוחד לאנשים בשלב זה של חייהם, או אפילו מיועדות עבורם בלבד.

ניסיון הוא נכס, השתמשו בו בחוכמה

אחד היתרונות המרכזיים של בני הגיל השלישי הוא הניסיון רב השנים – הן ניסיון חיים והן ניסיון מקצועי – שיכול להפוך אותם להיות לעובדים מיומנים וטובים יותר. אפשר בהחלט להבליט את הניסיון בקורות החיים, מה שעשוי ליצור הבלטה של המועמד ביחס למחפשי עבודה אחרים. אבל, וזה אבל גדול מאוד, צריך לזכור שלעיתים כל המוסיף גורע.

קורות החיים ששולח האדם המבוגר צריכים להציג את הניסיון הרלוונטי שלו בתחום המבוקש ובהתאם למשרה הרלוונטית, ולא בהכרח תחנה ותחנה שהוא עבר בעשרות שנים של קריירה. עומס של פריטים עלול להביא לכך שמחפשי עבודה מוכשרים פשוט יתפספסו להם, בין אם כי יהיה קשה למגייסים למצוא את העיקר בקורות החיים או אפילו מכיוון שמגייסים עלולים מראש שלא לקרוא קורות חיים עמוסים מדי. אסור לשכוח שהם מתמודדים לרוב עם מאות ואלפי פניות, אותם עליהם לסנן תוך פרק זמן קצר.
מבחינה מעשית, כדאי לשאוף שקורות החיים לא יהיו ארוכים יותר מאשר עמוד אחד, או לכל היותר עמוד וחצי. רצוי להציג רק את התפקידים האחרונים – נניח בתקופה של כ-15-10 השנים האחרונות – ולהתמקד במשרות דומות לזו המבוקשת.

זה לא הגיל, זה התרגיל

הגיל מהווה משתנה שמהווה גורם מכריע בבחירה של מעסיקים ומגייסים רבים (גם אם חלקם לא יודו בכך בפה מלא). חשוב לציין שמבחינה חוקית, אין חובה לכתוב בקורות החיים פרטים אישיים דוגמת גיל או מצב משפחתי. על המעסיק בהמשך לכך חל איסור לשלול מועמדים אך ורק על פי פרמטרים אלו, אם כי למרבה הצער בפועל רבים פוסלים מועמדים בשל גילם ומעניקים עדיפות לצעירים.

מבקש העבודה יכול לבחור האם לציין את הגיל, אם כי יש המעדיפים לציין אותו רק בתחילת המסמך – כלומר אחרי שהמעסיק מתרשם מהניסיון המקצועי, מהידע ומההכשרות. אופציה אחרת היא להשתמש ב"עוגן גיל", כלומר נתון מסוים שמאפשר למגייס להבין פחות או יותר מהו גילו של מגיש קורות החיים (למשל תקופת השירות בצבא) מבלי לציין את הגיל במפורש.

 

לקריאה נוספת:
Resume Sample and Tips for Older Job Seekers
How to Write a Resume for Senior Citizens

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר