דף הבית » טיפים לבחירת בית אבות מתאים

טיפים לבחירת בית אבות מתאים

אם אחד או שני הוריך כבר לא מסוגלים לדאוג לעצמם ולהבטיח את בטיחותם בביתם הפרטי, אחת ההחלטות הקשות ביותר עבורם ועבורך טמונה בתהליך הבחירה של בית אבות מתאים – מקום שיהווה עבורם בית, מקום שיוכלו להרגיש בו בנוח ולתת אמון ובטחון מלאים בצוות המטפל.

אחת הדרכים להקל על תהליך הבחירה קשורה ביכולת שלנו לוודא שאכן הטיפול שיתקבל באותו בית אבות תואם את הציפיות שלנו טיפים לבחירת בית אבות מתאיםואת הצורך הבסיסי שלנו לדאוג לשלומם, ביטחונם ותחושתם הטובה של הורינו. הנה כמה שאלות מכוונות שיעזרו לכם לבחון את המקום המתאים…

איך האוכל נראה והאם הוא טעים ומזין?

מומלץ לבקש לסעוד בבית האבות לגביו אתם מתלבטים ביחד איתם. הדבר לא רק יסייע לרומם את רוחם, אלא גם לקבל רעיון לגבי הרגלי האכילה שלהם, שכן מעבר כזה עלול לגרום לאיבוד התיאבון. זו גם הדרך הטובה ביותר לוודא כי המקום מגיש אוכל אסתטי, נקי, בריא התואם את הצרכים הפיזיולוגיים וטעמם האישי של הוריך.

 

אילו צלילים וקולות אתם שומעים במשך היום?

דיירים שצועקים רבות לסיוע ועזרה יכולים להוות מטרד מצד אחד, אך מהצד השני, הדבר יכול להעיד על טיפול לקוי. זה לאו דווקא מעיד על כך, לפעמים זה פשוט מראה כי יש דיירים הסובלים ממחלות קוגנטיביות דוגמת דמנציה אבל זו הזדמנות מצוינת לוודא איך אנשי הצוות מגיבים לסיטואציות מהסוג הזה.

 

איך המקום מריח, האם הוא נקי?

אסתטיקה וניקיון הם חלק מאוד חשוב בתהליך הבחירה של בית אבות. לא הייתם רוצים שההורים שלכם ירגישו כאילו הם במחלקה בבית חולים ולכן חשוב לבחון את הניקיון, הסדר והריחות באזורים השונים בבית האבות.

 

האם אנשי הצוות עובדים שעות נוספות ומשמרות כפולות לעתים קרובות?

נסו לברר בין אם על ידי שאילת הצוות עצמו ובין אם על ידי התעניינות דרך הדיירים האחרים, עד כמה אנשי הצוות מעמיסים על עצמם. מצד אחד הדבר מעיד על מסירות ועל נכונות לתת כל מה שאפשר לאנשים הזקוקים לטיפול הזה, אך מצד שני הדבר עלול לפגוע בטיב הטיפול.

 

איך הדיירים מעבירים בבית האבות את שעות הפנאי?

שיעמום היא בין הסיבות המרכזיות שמעודדות מעבר לבית אבות ולכן חשוב לבחור מקום שדואג לתעסוקה פוריה ונעימה, בעיקר בשעות הבוקר ואחר הצהריים. חוגים, הרצאות, התנדבות, פעילויות ספורטיביות, ריפוי בעיסוק, משחקי שולחן – אלו ועוד מהווים פתרונות נפלאים להעסקה, מעודדים תקשורת ויחסי חברות בין הדיירים.

 

 איך אנשי הצוות מדברים אחד עם השני?

זו הדרך הטובה ביותר לבחון את רמת הסבלנות של אנשי הצוות במקום. אם ועד כמה הם סבלניים, נעימים ואכפתיים אחד לשני, סביר להניח כי היחס זהה גם לדיירים בבית האבות ולהיפך. בנוסף, זה גם הרגע לבחון האם אנשי הצוות משקיעים את זמנם הפנוי בשיחות ריקות מתוכן אחד עם השני, או לחלופין מעבירים חלק מהזמן בשיחות עם הדיירים עצמם, האם המוזיקה שהם בוחרים לשים מתאימה לגיל הדיירים או שהם בוחרים משהו שהם אוהבים… בקיצור, המפתח לבחירת בית אבות מוצלח, מכיל ונעים הוא היחס של אנשי הצוות במקום, הם אלו שיקבעו את האווירה ויעודדו הרגשה טובה במקום.

 

אילו שירותים נוספים המקום מציע?

חשוב מאוד לוודא שאתם בוחרים בבית אבות שמציע שירותים המתאימים באופן ספציפי לצרכים הנפשיים והפיזיולוגיים של הוריכם. את המקום חשוב לבחור לפי מצבם הרפואי ורמת החיים לה היו רגילים לפני כן. שירותים אופציונליים יכולים להיות שירותי כביסה, שירותי אבטחה, רופא משפחה מטפל במקום, מרפאה, מכון פיזיותרפיה המסייע לשיקום מפציעות, שברים וכדומה, בית כנסת, לחצני מצוקה בחדרים, שירותים סוציאליים, שירותי אחזקה וניקיון, שירותי ביטחון במקרה חירום כמו שריפה למשל, פעילויות חברתיות כמצוין לעיל ועוד.

 

לסיכום

בחירת בית אבות עבור האנשים היקרים לנו מכל איננה עניין של מה בכך, חשוב לקחת את כל השיקולים, לבחון בין 2-3 מקומות, לשים לב גם לקרבה הגיאוגרפית לבני משפחה ורק אז לקבל החלטה שקולה והגיונית בהתאם לתקציב העומד ברשותנו.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

מה הקשר בין מצב תפקודי של ההורים שלנו לבחירה בין דיור מוגן לבית אבות?

כיצד בוחרים דיור מוגן?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר