דף הבית » האם המצב התפקודי של ההורים שלנו ישפיע על בחירה בין דיור מוגן לבית אבות?

האם המצב התפקודי של ההורים שלנו ישפיע על בחירה בין דיור מוגן לבית אבות?

אתם מחפשים אחר ההורים שלכם, שכבר הגיעו או מתקרבים לגיל הזהב, מסגרת מגורים. יש מטבע הדברים המון פרמטרים שאתםהאם המצב התפקודי של ההורים שלנו ישפיע על בחירה בין דיור מוגן לבית אבות? צריכים לקחת בחשבון בקבלת ההחלטה, תוך כמובן שיתוף מלא של ההורים במידת האפשר. המצב התפקודי של האדם המבוגר הוא אחד המשתנים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון, והוא גם עשוי להגדיר האם מומלץ עבורו לעבור להתגורר בבית אבות או במוסד לדיור מוגן.

מהן אוכלוסיות היעד של בתי אבות ומהן במוסדות דיור מוגן?

במעמד הבחירה של מסגרת עבור יקיריכם, חשוב שתיקחו קודם כל בחשבון את רמת התפקוד שלו. בעבר הייתה מקובלת התפיסה לפיה מוסדות לדיור מוגן מיועדים בעיקר רק לקשישים עצמאיים, בעוד שבתי אבות מתאימים לקשישים בעלי רמות תפקוד נמוכות יותר – תשושים, תשושי נפש וסיעודיים. הקביעה הזו על פניו עדיין נכונה בהרבה מאוד מקרים, אבל ממש לא בכולם.

כיום אפשר למצוא בתי אבות או מוסדות דיור מוגן הפונים למגוון קהלים, באמצעות מחלקות ייעודיות שקמו בהם במהלך השנים. כך תוכלו למצוא מחלקות לקשישים בתפקוד בינוני במוסדות דיור מוגן, ואפילו מחלקות לעצמאיים המציעות תנאי מגורים ברמה גבוהה בבתי האבות למיניהם. הדבר החשוב באמת הוא לראות מהי רמת התפקוד שהוגדרה עבור הוריכם, בנקודת הזמן הנוכחית, ולראות אילו מוסדות באזורכם יכולים לספק להם מענה ראוי.

אילו שירותים ניתן למצוא בבתי אבות ובמרכזי דיור מוגן?

האוכלוסייה אליה משתייך האדם המבוגר תגדיר לא רק את המחלקות המתאימות לו, אלא בעיקר את השירותים שהוא זקוק להן. לדעת רבים זוהי הנקודה החשובה באמת בבחירה של בתי אבות ומוסדות לדיור מוגן. מעבר להגדרה הבסיסית של אוכלוסיית היעד שמציע המוסד, כדאי להיכנס בעובי הקורה ולראות מהם השירותים הניתנים בפן הרפואי, הפרא רפואי (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וכדומה), הסוציאלי ואפילו בגזרת התעסוקה לבני הגיל השלישי והטיפולים האלטרנטיביים.

הבחינה של השירותים חיונית בעיקר במקרה של אוכלוסיות הזקוקות עקב מצבן לסיוע תמיי של צוות המקום. קשישים תשושי נפש, תשושים או סיעודיים נדרשים פעמים רבות לטיפול אישי ולביצוע בפעולות השגרתיות ביום-יום, למשל רחצה, האכלה או הלבשה. חשוב גם שהם יהיו תחת השגחה צמודה, במטרה למנוע אי אילו סיכונים עבורם. בהתאם לאבחנה שעשינו קודם לכן, נראה שבתי אבות יציעו יותר את השירותים האלו מאשר מוסדות לדיור מוגן, אם כי כיום זה ממש לא מדע מדויק.

לא כל המוסדות הפועלים בישראל – בין אם בתי אבות ובין אם מוסדות לדיור מוגן – מציעים את אותו המענה עבור כל אוכלוסיית יעד. השירותים נגזרים מכוח האדם הפועל במקום, התשתיות המוצעות בו, התקציב וכן הלאה. המוסד יכול להיות מצוין בכל אמת מידה, אבל פשוט לא להתאים בצורה מספקת לאדם המחפש את הפתרון הספציפי (אפילו אם מראש הוא מיועד לאותה אוכלוסיית יעד).

איך מקבלים את החלטה הנכונה?

הדרך הנכונה להתרשם מהמקום המיועד מתחילה בסקירה שלו. התמונה הפכה לפשוטה הרבה יותר בעידן האינטרנט, בו המידע זמין עבורנו בלחיצת כפתור. הסקירה הזו יכולה להיות דרך אתר האינטרנט, פורטלים המוקדשים לגיל השלישי, הרשתות החברתיות וכן הלאה. אל תהססו לשאול שאלות, להתבונן במידע המוצג באתרים באופן ביקורתי ולנסות לעמוד על מהות המוסד מעבר לתיאורים הטכניים או השיווקיים.

על סמך כלים אלו ואחרים ניתן לסמן כמה אופציות פוטנציאליות. לאחר מכן מומלץ לבקר בשערי המוסדות האפשריים, להתרשם מהם ישירות, לשוחח עם הצוות המקצועי וגם עם הדיירים וכן הלאה. אפשר בהחלט לסמוך על האינסטינקטים שלכם ושל ההורים, כי לפעמים הם אלו שמנחים אותנו נכון בחיים.

 

אולי יעניין אותך גם:

ליווי רוחני לבני הגיל השלישי והרביעי – מדוע הוא כל כך חשוב?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715442

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר